Iedereen heeft een overtuiging (mindset) over zijn of haar eigen kwaliteiten, intelligentie en ontwikkeling. Die overtuiging kan je ontwikkeling enorm stimuleren of juist belemmeren.

Tijdens deze training maakt de leerkracht kennis met de mindsettheorie van Carol Dweck. De leerkracht leert waarom sommige kinderen of volwassenen genieten van uitdagingen, hard werken voor hun doelen en zich niet uit het veld laten slaan door tegenslagen, terwijl anderen het liefst alleen gemakkelijke opdrachten doen en zich dom voelen wanneer ze hard moeten werken om iets onder de knie te krijgen.

Tevens wordt middels enkele oefeningen de eigen mindset ervaren. De leerkracht krijgt handvatten aangeboden hoe hij een groeimindset bij kinderen en zichtzelf kan stimuleren en bekrachtigen.

Onderdelen:

  • De mindsettheorie van Carol Dweck.
  • De eigen mindset onderzoeken.
  • Tips en tools om een groeimindset bij leerlingen te ontwikkelen en stimuleren.

Doel en resultaat:

Aan het eind van deze training weet de leerkracht wat het verschil is tussen een statische mindset en een groeimindset. Tevens weet de leerkracht hoe hij met de juiste instelling persoonlijke en professionele doelen kan bereiken. Tot slot wordt stilgestaan bij het motiveren en stimuleren van leerlingen om hun leerprestaties te verbeteren, want het hebben van talent is hierbij slechts het startpunt.

Na afloop van de training kan de leerkracht:

  • De groeimindset vanuit de theorie van Carol Dweck herkennen en stimuleren.
  • De eigen mindset herkennen en zich hier bewust van zijn.
  • Gerichte feedback en complimenten geven vanuit de groeimindset.

Werken vanuit een groeimindset

Prijs: € 575
Duur: 1 1/2 – 2 uur
Doelgroep: leerkrachten (speciaal) basisonderwijs
Locatie: In overleg

De training is uit te breiden naar een volledige studiedag.

Vul onderstaande gegevens in om vrijblijvend een offerte op te vragen of een vraag te stellen.


    Naam *

    E-mail *

    Telefoonnummer *

    Onderwerp

    Eventuele vraag/opmerking