In deze training komen verschillende lesonderdelen, oefeningen en uitleg aan bod uit de visie van oplossingsgericht werken. Door gebruik te maken van zogenaamde helpende gedachten kan een leerkracht de leerlingen doeltreffende en praktische manieren leren om meer te durven, zichzelf moed in te praten en meer te vertrouwen op zichzelf. Deze zijn zowel bruikbaar voor het individuele kind, als voor de groep als geheel.
De training is bestemd voor leerkrachten of schoolteams die tips en informatie willen over het ondersteunen van leerlingen die: onzeker zijn, weinig durven, bang zijn om fouten te maken, sterk zijn in denken en last hebben van een vol hoofd. De leerkracht leert deze leerlingen beter begrijpen en krijgt inspiratie voor een praktische aanpak in de klas.
Onderdelen:
- Denken, voelen en doen.
- Hoe beïnvloeden onze gedachten ons gevoel en gedrag?
- Gedachtenkracht: storende en helpende gedachten.
- Het toepassen van het oplossingsgericht werken: hoe kijk je naar wat goed gaat?
- Tips en trucs voor in de klas.
- Praktijksituaties ervaren en uitwisselen.
Doel en resultaat:
De training helpt de leerkracht om zijn handelingsrepertoire uit te breiden door met helpende gedachten meer zelfvertrouwen bij de leerlingen te creëren.
Na afloop van de training kan de leerkracht:
- Storende gedachten opsporen.
- Kinderen positiever en helpend over zichzelf laten denken en voelen, met meer zelfvertrouwen als resultaat.
- De basisprincipes van de oplossingsgerichte denkwijze toepassen in de dagelijkse onderwijspraktijk.
- Gedachtenkracht en helpende gedachten inzetten en hiermee het leerklimaat in de klas verbeteren.
Gedachtenkracht: met helpende gedachten meer zelfvertrouwen!
Prijs: € 575
Duur: 1 1/2 – 2 uur
Doelgroep: leerkrachten (speciaal) basisonderwijs
Locatie: in overleg
De training is uit te breiden naar een volledige studiedag.
Vul onderstaande gegevens in om vrijblijvend een offerte op te vragen of een vraag te stellen.