Een goede werksfeer en betrokken leerlingen is wat elke leerkracht graag ziet. Toch kan het behoorlijk lastig zijn om de aandacht van kinderen langere tijd vast te houden. Afwisseling is hierbij cruciaal. Deze praktische cursus benadrukt het belang van uitdagende werkvormen, maar ook de kracht van complimenteren en belonen. Gedurende de training worden vele werkvormen toegelicht en geoefend. Door het bestuderen van verschillende educatieve leermiddelen en het doen van praktijkoefeningen krijgen de leerkrachten een aantal technieken onder de knie. Daarnaast ontvangen de leerkrachten een overzicht van inspirerende apps en websites voor in de klas. Verras je klas is een zeer praktische en hooggewaardeerde training. Om het geleerde in de praktijk te kunnen uitvoeren is het nodig dat de deelnemers het kaartspel ‘ Verras je klas’ aanschaffen. De training wordt afgesloten met de thuisopdracht: ‘Kies 3 activerende werkvormen die je de komende week in jouw klas gaat uitvoeren’. Deze worden uit het kaartspel gekozen. Onderdelen: Doel en resultaat: In deze training krijgt de leerkracht antwoord op de vraag : ‘Hoe houd ik mijn leerlingen gemotiveerd en uitgedaagd?’ Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek wordt uitgelegd hoe verschillende (didactische) werkvormen het best kunnen worden ingezet in de klas. Deze nieuwe werkvormen en bijbehorende tips, en adviezen maken het mogelijk de concentratie en sfeer in de klas te verhogen. Na afloop van de training kan de leerkracht: Aanvullende informatie: Verras je Klas biedt meer dan 50 verrassende spelvormen. Elke spelvorm is direct uitvoerbaar en sluit aan op alle leeftijdsgroepen. De spelvormen zijn ingedeeld in de categorieën: spel, bewegen, concentratie, sfeer en samenwerken en helpen plezier, afwisseling en ontspanning te realiseren in de klas. Prijs: € 575 (excl. cursusmateriaal) Vul onderstaande gegevens in om vrijblijvend een offerte op te vragen of een vraag te stellen.
Verras je klas
Duur: 1 1/2 – 2 uur
Doelgroep: leerkrachten (speciaal) basisonderwijs
Locatie: In overleg