Jongens vechten, meisjes volgen……….in de klas zal voor iedere leerkracht zichtbaar zijn dat jongens anders zijn dan meisjes. Jongens gaan liever direct aan de slag en experimenteren, meisjes gaan overleggen en voeren graag opdrachten uit. Geen van beiden is goed of fout, maar het is wel anders. Hoe benut een leerkracht de verschillen tussen jongens en meisjes en hoe kan een leerkracht ervoor zorgen dat jongens én meisjes optimaal leren? Welke werkvormen en leerstrategieën zorgen voor een optimaal leerrendement?

Deze training geeft inzicht in de werking van het brein van jongens en meisjes, laat zien waar hun behoeftes liggen en welke aanpak in het onderwijs hierbij het beste aansluit.

Onderdelen:

  • Verschillen in het brein en de hormoonhuishouding tussen jongens en meisjes.
  • Hoe kan een leerkracht het beste aansluiten bij beide behoeften?
  • Wat vragen jongens specifiek van de leerkracht?
  • Wat betekent de feminisering voor de jongens in het onderwijs?

Doel en resultaat:

In deze training krijgen leerkrachten (beter) zicht op de verschillen tussen jongens en meisjes in de klas. De leerkracht krijgt praktische handvatten om goed aan te sluiten bij de verschillende behoeften en leert duidelijkheid en structuur aan te bieden in de dagelijkse onderwijspraktijk.

Na afloop van de training kan de leerkracht:

  • De verschillen in het brein en in de hormoonhuishouding tussen jongens en meisjes herkennen.
  • Het belang van een goede relatie erkennen en deze versterken door passende interventies.
  • Gebruik maken van competitieve elementen.

Aanvullende informatie:

Gerelateerde artikelen: 

Download hier Jongens aan de slag!

Jongens en meisjes in de klas

Prijs: € 550
Duur: 1 1/2 – 2 uur
Doelgroep: leerkrachten (speciaal) basisonderwijs
Locatie: In overleg

Vul onderstaande gegevens in om vrijblijvend een offerte op te vragen of een vraag te stellen.


Naam *

E-mail *

Telefoonnummer *

Onderwerp

Eventuele vraag/opmerking